Industry Voices | Aanpassingsvermogen

11 februari, 2021

We hebben allemaal de schokgolven binnen onze industrie gevoeld toen Covid-19 bijna een jaar geleden begon. In een jaar vol ups en downs hebben de bedrijven en mensen in de industrie zich aangepast aan nieuwe manieren van werken. Toen de eerste lockdowns in maart 2020 begonnen, hield Ritchie Bros. zijn grote materieelveilingen alleen nog online. Eén van de eerste online veilingen van Ritchie Bros. was die in Meppen (Duitsland) in maart 2020. Vóór COVID waren er nog honderden bieders op locatie aanwezig. Processen werden aangepast om de online veilingervaring te verbeteren, wat resulteerde in 40% meer bieders in vergelijking met dezelfde veiling het jaar ervoor.

Anderen in de industrie hebben nieuwe processen in hun werk geïntroduceerd, en in sommige gevallen zullen die nieuwe processen tot na de lockdown blijven doorgaan.

Alle sanitaire processen die we hebben ingevoerd, zullen we blijven hanteren. We willen de veiligheid van onze werknemers en klanten waarborgen.

Mathilde Veldieu, Manager bij Equip’+, een verhuurbedrijf voor bouwmaterieel in Frankrijk

De pandemie kan onze manieren van werken hebben veranderd, maar de relaties met klanten blijven in onze industrie een constante.

Je zou kunnen zeggen dat het online houden van onze veilingen heeft geresulteerd in nog meer interactie met onze klanten. Veel mensen waren niet gewend aan online bieden, dus hebben we onze klanten gebeld om hen bij het proces te begeleiden.

Ralf Harders, Regional Operations Manager, Ritchie Bros.

Hetzelfde geldt voor Mathilde Veldieu:

Na de lockdown hebben we al onze klanten gebeld om te zien of hun bouwprojecten weer waren gestart.

In 2020 registreerde Ritchie Bros. 1,2 miljoen bieders (+44,1% ten opzichte van 2019) uit meer dan 150 landen en verkocht meer dan 450.000 stuks materieel. Het internetverkeer steeg met 40% en het gebruik van de mobiele app met 68%.

Zie in de eerste aflevering van Ritchie Bros. Industry Voices hoe de industrie zich heeft aangepast aan de uitdagingen die de pandemie met zich heeft meegebracht

Zie ook
Sebastian Popp, Economisch Directeur bij CECE, en Chris Sleight, Algemeen Directeur van Off-Highway Research, deelden belangrijke inzichten over de markt voor bouwmaterieel tijdens Moerdijk Live Xperience. 6 trends om in de gaten te houden voor 2024
Naar boven